השינה וחשיבותה

 

כולם מדברים היום יותר ויותר על חשיבות השינה לאורח חיים בריא ואריכות ימים.

מחקרים חדשים מוכיחים ומלמדים עד כמה השינה חשובה לטובת תהליכים פיזיולוגיים ואנאבוליים בגופנו, כמו בניית תאים חדשים, תפקוד הורמונלי תקין, בניית מסת שריר, שריפת שומן ועוד כמה דברים נפלאים שקורים בזמן שאנו ישנים.

אם פעם דיברו על 6 שעות שינה והיו כאלו שהתגאו בכך שישנים 4 שעות בלילה אז היום מדברים על מינימום 7 שעות שינה ורצוי אפילו 8

אבל מה לעשות ששינה איכותית כזו הולכת והופכת נדירה ואפילו עוד יותר כאשר אנו מתבגרים מכמה סיבות:

  1. אורח חיים ולפעמים אילוצי החיים. (שעות מאוחרות מדי ויקיצה מוקדמת מדי)
  2. קושי בהרדמות.
  3. שינה לא עמוקה ואיכותית.
  4. התעוררויות חוזרות ונשנות במהלך הלילה.
  5. כאבים כאלו ואחרים.
  6. ראש עסוק וטרוד במחשבות.
  7. תזונה לא טובה וסמוך לשעת השינה.
  8. חוסר הכנה והתארגנות נכונה לשינה.

בכל אופן חוסר בשינה מביא לנו פגיעה וירידה באיכות החיים, מגביר סיכוי למחלות, מעודד השמנה ובכלל ירידה באיכות החיים.